Skargi i wnioski

Informacja dotycząca złożenia skargi/wniosku

Informacja dotycząca złożenia skargi/wniosku w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Kielcach

Informacja o przyjmowaniu obywateli w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Kielcach przez członków kierownictwa służbowego lub upoważnione przez nich osoby

Skargi/wnioski można składać:
  • osobiście – należy składać w sekretariacie KPP w Staszowie, ul. Armii Krajowej 10; tylko skargi uprzednio sporządzone osobiście
  • listownie na adres:
    Komenda Powiatowa Policji w Staszowie
    ul. Armii Krajowej 10
    28 – 200 Staszów
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres: staszow@ki.policja.gov.pl
  • faksem – na numer: 47 804 92 03
  • za pośrednictwem ePUAP – adres strony internetowej www.epuap.gov.pl     /kpp_staszow/SkrytkaESP
  • ustnie do protokołu – w siedzibie jednostki
Komendant Powiatowy Policji w Staszowie lub jego Zastępca

przyjmuje interesantów w poniedziałki w godzinach 15:00 do 16:00

WAŻNE!
Osoba wnosząca podanie w formie dokumentu elektronicznego musi je podpisać podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym, tj. podpisem w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym, ewentualnie podpisać je za pomocą profilu zaufanego ePUAP. Dodać należy, że tak w przypadku posługiwania się podpisem elektronicznym, jak i profilem zaufanym, konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP.

Podstawy prawne rozpatrywania i załatwienia skarg i wniosków unormowane są w:

  • Kodeksie postępowania administracyjnego – dział VIII
  • Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 08.01.2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi przyjmowane są w formie pisemnej (list lub protokolarnie) oraz pocztą elektroniczną. Do udzielenia odpowiedzi konieczne jest podanie adresu pocztowego dla doręczeń.

 
WAŻNE!
Zgodnie § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów Ministrów dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

 

WAŻNE!
Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.

Skarga/Wniosek powinny zawierać:

  • imię i nazwisko wnoszącego,
  • dokładny adres do korespondencji,
  • dokładny opis zdarzenia.

Skargi w imieniu innych osób można składać wyłącznie za ich wiedzą i zgodą, wyrażoną w stosownym pisemnym oświadczeniu. Brak zgody powoduje, że taką skargę pozostawia się w aktach skargi bez udzielenia odpowiedzi występującemu.

 

 

Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek policji, jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw obywatelskich:

Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,
00-090 Warszawa
Przyjęcia Interesantów:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
poniedziałek w godz. 9.00 - 17.00
od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00
telefon: 0-22 55 17 760, 0-22 55 17 811
centrala: 0-22 55 17 700

Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla woj. zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ul. Chmielna 54/57
80 -748 Gdańsk
sekretariat (+ 48) 58 764 73 02
fax (+ 48) 58 764 73 03
Przyjęcia interesantów:
telefon (+ 48) 58 764 73 06
poniedziałek w godz. 10.00-17.00
wtorek, środa, czwartek w godz. 9.00-15.00

Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ul. Jagiellońska 25 pokój 122
40 – 032 Katowice
telefon (+ 48 32) 72 86 800
fax (+ 48 32) 72 86 823
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00
wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00

Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla woj. dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
ul. Wierzbowa 5
50 - 056 Wrocław
sekretariat (+ 48) 71 34 69 115
fax (+ 48) 71 343 43 25
Przyjęcia interesantów:
telefon (+48) 71 34 69 100
poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00
środa w godzinach od 10.00 do 17.00

Punkt Przyjęć Interesantów RPO w Częstochowie:
W każdy ostatni czwartek miesiąca w godzinach od 10:00 do 15:00 w Urzędzie Miasta
w Częstochowie (Śląska 11/13 p. 134) funkcjonuje Punkt Przyjęć Interesantów Biura RPO, prowadzony przez przedstawicieli Biura Pełnomocnika Terenowego RPO w Katowicach.

Punkt Przyjęć Interesantów RPO w Krakowie:
W każdy poniedziałek w godzinach od 13:00 do 16:00 w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie  na II piętrze (ul. Basztowa 22)  funkcjonuje Punkt Przyjęć Interesantów Biura RPO, prowadzony przez przedstawicieli Biura Rzecznika Praw Obywatelskich.

Punkt Przyjęć Interesantów RPO w Lublinie
W  każdy ostatni piątek miesiąca w godzinach od 10:00 do 15:00 w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie (ul. Spokojna 4, pok. 46) funkcjonuje Punkt Przyjęć Interesantów Biura RPO, prowadzony przez
przedstawicieli Biura RPO. Punkt po raz pierwszy rozpocznie działalność 25 listopada 2011 r.

Punkt Przyjęć Interesantów RPO w Olsztynie:
W każdą drugą środę miesiąca w godzinach od 12:00 do 16:00 w Starostwie Powiatowym w Olsztynie (Pl. Bema 5) funkcjonuje Punkt Przyjęć Interesantów Biura RPO, prowadzony przez przedstawicieli Biura Pełnomocnika Terenowego RPO w Gdańsku.

Punkt Przyjęć Interesantów RPO w Wałbrzychu:
W każdy trzeci piątek miesiąca w godzinach od 10:00 do 14:00 w Starostwie Powiatowym w Wałbrzychu p. 141 (Al. Wyzwolenia 24, 58-300 Wałbrzych) funkcjonuje Punkt Przyjęć Interesantów Biura RPO, prowadzony przez przedstawicieli Biura Pełnomocnika Terenowego RPO we Wrocławiu.

Linki: strona główna RPO https://www.rpo.gov.pl/
formularz elektroniczny https://www.rpo.gov.pl/wniosek/

Powrót na górę strony