Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uwaga na telefonicznych oszustów!

Data publikacji 25.08.2021

Staszowscy policjanci po raz kolejny ostrzegają przed oszustami. W jaki sposób działają przekonała się w miniony poniedziałek 28-latka z gminy Osiek, do której zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Połączenie wyglądało wiarygodnie, ponieważ na telefonie wyświetlił się numer infolinii jednego z banków. Mieszkanka powiatu staszowskiego w efekcie realizacji poleceń rozmówców straciła 6000 złotych.

Wczoraj do Komisariatu Policji w Połańcu zgłosiła się 28-letnia mieszkanka gminy Osiek, która poinformowała policjantów, że padła ofiarą oszustów. Z relacji kobiety wynikało, że w miniony poniedziałek otrzymała na swój telefon połączenie z numeru, który wyświetlił się jako infolinia jednego z banków. Rozmówca poinformował 28- latkę, że ktoś zalogował się na jej konto i złożył wniosek kredytowy w związku z czym on telefonuje celem weryfikacji wniosku. Gdy kobieta zaprzeczyła ażeby chciała brać pożyczkę, wówczas mężczyzna poinformował, że aby ją anulować musi zostać przełączona do innego działu. Drugi rozmówca polecił, aby kobieta zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej, a następnie wypełniła wniosek kredytowy z takimi samymi danymi jak ten, który miał być wypełniony przez oszusta. W międzyczasie na koncie kobiety zmienione zostały limity wypłat. Następnie polecono kobiecie, by pieniądze zgromadzone na koncie przelała na konto tymczasowe celem ich zabezpieczenia. Potem pokrzywdzona przełączona została do trzeciego rozmówcy, który miał być dyrektorem banku. Ten znów zapewnił ją, aby niczego się nie obawiała, bo do konta tymczasowego, na które zostaną przelane pieniądze otrzyma login i hasło. W następnej kolejności nastąpić miało przełączenie do czwartego rozmówcy jednak rozmowa została przerwana. Wówczas kobieta zorientowała się, że z jej konta wypłacone zostały pieniądze w kwocie 6000zł, a na prawdziwej już infolinii dowiedziała się, że złożony został wniosek o kredyt w wysokości 15 000zł, który został zablokowany.

Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, przelania pieniędzy na konto tymczasowe celem zabezpieczenia czy też podania kodów autoryzacyjnych, najprawdopodobniej jest telefonem od oszusta.

Opr. JSz

Źródło: KPP w Staszowie

Powrót na górę strony